Tuesday 26 July 2011

purnama merindu part 4

malam suram kembali menampakkan wajahnya...purnama hadir lagi bersama bintang yang mengelilingi...hati berkata apakah akan terus begini wahai purnama ku....aku yang setia aku yang masih mengharap dan menunggu...aku yang semakin hanyut bersama rasa ku..aku yang sering berbicara berbisik pada yang tak ada dengarnya pada yang tiada jelasnya dan pada yang tiada nyatanya..oh hati jangan kau tambah meratu pada purnama yang bergitu tersenyum tapi terlara dikalbu..begitu jua aku lakaran wajah nan ayu tapi tersimpan kedut ~kedut garisan luka..berparut berlubang tak tertutup ..berganjak kah purnama dalam incin hatinya..berlari kah pergi mengejar sang pelangi yang tak pasti ..terhentikah kau pada satu titik yang bersinar dalam penipuan yang pasti..tergoda kah engkau pada sinaran yang ada.PURNAMA TERSENYUM LAGI....

No comments:

Post a Comment