Friday 22 July 2011

BICARA HATI LUAHAN KALBU

walau kau tidak dapat ku lihat
ku tahu kau sentiasa ada untuk ku
walau kau diam membisu membatu
ku tahu kau selalu menyapa ku
mendoakan untuk ku
walau tidak dapat ku lihat ekor mata mu
namun ku tahu kau selalu memerhatikan ku
kau ibarat lilin untuk ku
padamnya cahaya mu gelap dirasa
kau umpama air tenang dan lembut mengalir
kata~kata mu nan indah dan ilmu mu yang ada
membuat aku jatuh cinta membuat aku rindu
jika sepi mu jika lara mu membuat kau membisu
aku lah perindu sepi aku lah yang terkapai~kapai mencari..
maafkan aku seandainya ada bicara menyentuh hati
aku hanya pujangga puisi hanya tahu
mengkaji isi hati tapi buta mentafsirkan yang hakiki ternanti
maafkan aku kalau aku yang terkelirau dipersimpangan yang salah
maafkan aku seadainya aku tersengkur dikolam rasa yang tiada sudahnya..
maafkan aku...maafkan aku..maafkan aku...kerna aku seorang insan yang hatinya sentiasa ada untuk mu....

Roziana Idris

No comments:

Post a Comment