Friday 22 July 2011

purnama merindu part 2

purnama ku mengambang kembali bersama sebuah cerita yang akhirnya menjadi cerita duka selepas ada sinar memancar ..ibarat sang pelangi yang tiba..kemudian menghilang selepas kabus pergi..tinggal lah aku umpama sang pungguk rindukan bulan.begitulah adanya diri ku ketika ini..merindu pada yang kasih tapi kasih yang tak kesampaian ..ingin aku mendaki tangga~tangga bahagia tapi aku terjatuh tersungkur dipintu cinta ku yang menyakitkan..aku kecundang lagi walau telah ku temui pintu bahagia buat ku tpi aku telah kehilangan kuncinya
aku hanya mampu berdiri sambil memeluk pintu yang diam terkaku..sambil hati masih berbisik kaulah kekasih hati ku kecintaan ku dan kesayangan ku..aku tidak mampu berbuat apa~apa hanya mata terus memandang tanpa jemu memerhati dan mengulit rasa yang amat mencengkam gelisah kesah dan yang pastinya menyakitkan
rindu ku telah melekat dihati ku tak mungkin dapat dipisahkan walau angin lalu rindu ku tak berubah arah...
aku tahu kau masih disitu bersama harapan seperti ku ..ku tahu hati mu jua terluka seperti mana diri ku..sudah suratan takdir yang menjanjikan buat kita berdua..walau bagaimana peritnya terpaksa ditelan walau pahit bagaimana pun dikunyah jua kerana begitu sayangnya untuk diluah dan dibuang
aku merindu pada yang kasih aku merindu pada yang sayang aku meminta pada yang sudi...hanya kau yang merindu hanya kau yang kasih hanya kau yang sayang dan hanya kau yang sudi..aku lah yang setia..aku lah yang derita..bagaikan purnama mengambang  hanya berteman bintang berkerlipan dan jua awan..sendirian aku bertemankan malam sepi... ku sambung lagi harapan ku agar jari manis ku tersarung  cincin cinta yang bergermerlapan bagai kencana dimercu tanda serikan lah purnama yang merindu.berserikah aku kembali atau terus kelamkah aku selamanya......bersambung.......

No comments:

Post a Comment